Dag 14: Aap in de boom

23 juli 2019 - Tambon Sam Roi Yot, Thailand

Het moest wel als een pure ervaring aangevoeld hebben, want gauw uit de kleren gaat deze decent gentleman niet. De rivier kolkte smaragdgroen en op een open plek, vlak voor de waterval, buiten de habitat van de gevreesde Black Spotted Puffer Fish ontblootte hij zijn bovenlijf en onder zijn linnen broek kwam zijn zwemboxer te voorschijn. Marc had zich kennelijk hierop voorbereid. Ook Awen liet zich verleiden door het verkwikkende water. In haar onderbroek sprong ze het heerlijke koele water in dat de rivier had samengebracht in een kom tussen een aantal grote rotsen. Op de achtergrond was het donderend geluid te horen van de waterval. Ook papa kwam er uiteindelijk bij, die zijn rug liet masseren door rivierwater dat tussen twee rotsen werd samengeknepen. De gids had ons tijdens de tocht gewezen op spinnen, tarantula's, varanen, krekels, kameleons en apen, dat laatstgenoemde was natuurlijk het hoogtepunt van de 4 uur durende trektocht door het National Park. De gids sprak heel beperkt Engels en zelfs enkele woorden Nederlands: "Aap in de boom" en "mooie dame".

Na deze trekking konden we even shoppen in de 4 of 5 lokale toeristenwinkeltjes, terwijl de kids zich vermaakte in het zwembad. Na het diner bleven de vrouwen thuis en lieten ze het gevaarlijke werk over aan de mannen: de nightlife jungle trekking! Kennelijk was dit echt voor de diehards, want alleen Arik, Marc en ik hadden zich bij Thong gemeld, de onder Qat verdoofde gids. De trekking was leuk, maar echt veel andere dingen dan overdag zagen we niet. Ook waren we niet de enige, want we kwamen een aantal keren  groepjes Nederlanders met gids tegen. Avontuurlijk was het zeker en toen we uiteindelijk terug op het resort kwamen, waren we na een Mojito (en Arik een ice tea) ook snel in dromenland. De tassen waren door Marije al ingepakt voor de  volgende reisdag en de wekker stond op 7 uur. Een lange reis 450 km noordelijk stond voor morgen op de planning.