Dag 4: Wakker worden op Koh Phangan

13 juli 2019 - Koh Phangan, Thailand

Zeekomkommers, zee-egels en een zanderige baai, enigszins teleurstellend voor de vervente snorkelaar. Voor de vakantie had ik een actioncamara gekocht voor de kids. Daarbij zat ook een onderwater-body. Dus die moest ik uitproberen. Eerst kijken of het ding wel waterdicht was. Arik en Awen hadden honderden foto's en filmpjes gemaakt onderwater in het zwembad, hij deed het dus. Nu was het tijd voor het echte werk: snorkelen in de Golf van Thailand. Dieper in de zee kwam ik nu toch wel gezond koraal tegen met tropische vissen. Dat belooft dus wat voor morgen als we op snorkeltocht gaan naar 3 verschillende snorkellokaties met een longtailboot.

Fitness-oefeningen is tot nu toe nog weinig van gekomen, we hebben wel  uitgeslapen. Morgen nog een kans. Een heerlijk bed en goede airco hadden we blijkbaar nodig na dagenlang onderweg met weinig slaap.

Haad Salad is relaxed; zon, zee en strand. Er valt over deze paradijselijke plek weinig te vertellen dan dat het hemels is. Prachtig uitzicht, een stil strand, heerlijk water (maar de kids vermaken zich liever in het zwembad🙄) .

Vandaag was ook voor mij een prima dag. Maar er gebeurde rare dingen😕. Awen en ik waren lang in het zwembad. Papa kwam een waterdichte camera brengen waar we leuke filmpjes mee maakten onder water. Een paar uurtjes later waren we aan het eten, maar toen gebeurde er iets vervelends... een jongetje werd op het strand gebeten door een zwerfhond🐶! Op dit eiland lopen veel huisdieren zonder baasje. Papa had ons al verteld dat ze soms gevaarlijk zijn en bijten (zoals bij dit jongetje). Later gebeurde er nog iets, dat ook best een beetje grappig was. Er viel een kleine kokosnoot op Mark zijn hoofd😂 toen we aan het avondeten waren. Kortom een bijzondere maar ook een leuke dag!