Dag 5: Kopje onder in Koh Phangan

13 juli 2019 - Koh Phangan, Thailand

Vandaag hadden we een snorkeltrip met longtailboot geregeld. Met z'n zessen in een boot van tropisch hardhout voorzien van een omgebouwde automotor waaraan een as is gelast die een schroef aandrijft. Ik denk dat je hiermee in Nederland het water niet op mag, maar is hier het meest gebruikte vervoermiddel. We hadden er zin in en waren er klaar voor... althans, waar zijn de snorkelmaterialen?! Het zou toch inclusief materiaal zijn🤪 gelukkig nog even nagevraagd.  We startte de trip vanaf Koh Ma, weer zo'n prachtig strand uit een reisgids. Een strand verbind hier het eilandje met het vaste land, een magisch mooie plek. Met de longtail waren we na een half uurtje bij Haad Khom waar we heerlijk gesnorkeld hebben. Visjes kwamen zo dichtbij dat je ze bijna kon aanraken. Op Bottle Beach, het meest noordelijke en afgelegen strand konden we ons lunchpakketje opeten (uiteraard hadden de Thai onderling niks afgedongen en moest er eerst over de prijs onderhandeld worden om op het terras te mogen zitten. Nadat onze schipper de uitbater een x bedrag had betaald, mochten we onze lunch nuttigen.. het was de bedoeling om te gaan zwemmen, maar onze landbenen hadden meer behoefte aan vaste grond, dus het werd een korte strandwandeling.  Daarna weer op de longtail naar de startplek, waar we nog even hebben gesnorkeld...

Met een douche en even op  bed liggen in een door de airco gekoelde kamer waren we weer ready to go.  De taxibus bracht ons naar Thongsala Pier waar een dagelijkse avondmarkt is. Hoewel deze markt voor het grootste draait op toeristen, vind je hier typisch eten en exotische producten. Vooral het eten was ongelooflijk lekker.

Awen en Arik werden blij gemaakt met  kleding (en awen een zeemeerminpopje😀en een mooie sarong)

Bij terugkomst dronken we nog wat aan het strand. Op weg werden we welterusten gezegd door de roep van de Gekko.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Teun:
    15 juli 2019
    Ria: het lijkt me daar geweldig.
    Blijf nog maar even in dat paradijs. Tekent en schrijft Awen elke dag een blad? Zou ze doen. Ik wil het graag zien.
  2. Teun:
    15 juli 2019
    Koh Tao een klein eilandje. Horen jullie nog bij de jongeren? Nog niet en niet meer? Ria