Dag 6: Winderig Koh Tao

16 juli 2019 - Koh Tao, Thailand

Op een vlakke zee vertrok de fast-ferry, hoewel dat wat groots is uitgedrukt, laten we zeggen iets dat het midden houdt tussen een kleine ferry en een enorme speedboot, want snel ging deze zeker. Vanuit Thong Sala naar het prachtige Koh Tao, een kleiner eiland wereldberoemd om haar duiklocaties, net ten noorden van Koh Phangan. De overtocht verliep veel sneller dan ingeschat, maar nogmaals de boot voer aardig door. Het laatste stuk was spectaculair, niet alleen vanwege de geleidelijk ontwarende tropische schoonheid van het eiland, maar ook van de steeds hoger wordende golven. Gelukkig stonden Arik en ik op de beste plek van de boot vanuit waar je de golven zag aankomen rollen. Iedereen op de boot was uiteindelijk nat door het water dat soms over de boot heen sloeg.

Eenmaal aan wal waren we snel bij ons resort. Het viel tegen, de kamers waren niet hetgeen we hadden afgesproken en het dorp stikte bovendien van grote groepen jongeren op zoek naar alcohol en vertier. Niet echt wat we zochten op onze romantisch avontuurlijke vakantie. Bovendien, bleek later, was Wind Beach,  de plek waar veel jongeren zich verzamelde voor de Full Moonparty. In afwachting van dit feest op Haad Rin (Koh Phangan), waar eens per maand 30000 jongeren naar toe trekken, slijten zij hun dagen hier met duiken, snorkelen en feesten. Na volle maan komt alles weer tot rust. Maar dat is dus wat we niet wisten toen we aankwamen in deze hectiek. En je mag best weten dat we behoorlijk sjacherijnig waren.

Tegen zonsondergang maakte we een strandwandeling, waar we uiteindelijk kwamen op een stijlvol resort gebouwd tussen enorme rotsen die je in Nederland alleen in Burger Zoo vind. Het eten was fantastisch en op de wandeling terug in het donker langs de vloedlijn, kwamen we allerlei leuke dingen tegen: drijvende kokosnoten,  rugschilden van inktvissen, vuur-jongleurs en een houseparty op het strand. Dit laatste bleek vlak voor ons hotel☹️ . Het werd een lange nacht voor de lichtgevoelige (Arik en ik), want de dreunende muziek hield aan tot 3 uur 's nachts.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl